Isa Karlsson
Missä tahansa sun yritys on se ei takaa asiakaita.
60-80% asiakasta valitsee toisen missä hän on käynyt ensimmäisenä vaikka hän olisikin tyytyväinen tähän tuoteseen.
Asenne tulee ensimmäisenä ovesta sisään sen näkee kehonliikeistä ja kasvoista.
Negatiivisyys tartuu paremmin kuin positiivisuus.
Sinä pystyt itse vaikutaa omaan asenteeseen, kukaan muu ei siihen voi vaikutaa.
Joihinkin asiohin voit itse vaikutaa esim. vuorovaikutukseen.
Uskottavuuden lisääjät
muiden osaaminen arvostaminen.
Käytöstavat ja inhimillisyys.
Hyväntuulisuus.
Muutoksentekijä.
Opikaa tunistamaan toisten vahvuudet.
Uskottavuuden syöjät
Tylsämielisyys.
Asiaton käytös.
Ahneus.
Rasistiset vitsit ja tarinat.
Henkinen poissa-olo.
Saavutuksista ja taidoista huolimatta etenemiseen tarvitsen muiden apua. AINA!
Kuka on valmis ojentamaan kätensä sinulle?
Kukaan ei tykää ottaa kritiikiä vastaan.
Ihminen muutuu helpommin hyvästä vielä paremmaksi kuin huonosta hyväksi.
On helpompaa hyväksyä neuvoja kuin kritiikiä.
On helpompaa hyväksyä ehdotuksia kuin neuvoja.
Kriitikin vastenmielinen vastaanotaminen
Kuuntele ja toista
anna itsellesi aikalisä
Pyydä täsmennystä eli heitä lumipallo takaisin
Määritä tavoite ja päätä reaktiosi
Pyydä tai tarjoa raukaisemalla
Sitoudu sovituun ratkaisuun
Määritä itsellesi kolme saavutettavaa tavoitetta!
Ota itsellesi omankokoinen tavoitte.
Itse aloitettu ja itse ylläpidetty
Omasta toiminnusta kiini!
TÄHTÄÄ KORKEALLE!
Omat ajatukset: Pidän luenosta hyvin paljon paljon kiinistavaa asiaa tuli isalla mainitua ja minulla tömö taisi olla ensimmäinen luento mitä kuunteli todella kiinostuneena. Itse aijon otaa monesta asiasta esimmerkiä tulevaisuuteen.
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKKILLE! :3
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti