torstai 27. lokakuuta 2016

VERKKOKAUPPA

VERKKOKAUPPAPÄIVÄ.

26.10.2016 Meidän toisen vuoden aikuis opiskelijat järjestivät verkkokauppapäivän salo ammattiopistolle. Verkkokauppapäivä alkoi aamulla klo:10.00-15.00. Minun tehtävieni olivat kuvata luoenoitsijoita klo:13.00-15.00. Kuvia ottin myös omia kameralleni että saisin ne helppomin blogiini. Luoenoitsijoita oli 7.

Aloitavan yrittäjän taival/Anne kallio:style team.
Verkkokaupalla lisää myyntiä/Maarit fellman:intoo koulutus.
Verkkokaupan markinointi/Sami haltia:anders innovatios.
Erotu verkkokaupassa omalla tyylillä/Samuli lindgren/jumppahullu.
Verkkokauppa kasvun mootorina/Liisa idänpään-heikkilä/nanso.
Verkostoituminen verkkokaupassa/Hanna riita-pajunen/onemanband.
Kulttuuriälyllä enemmän euroja/Tino singh/markkinointiviestinnän at.

Aloitavan yrittäjän taival/Anne kallio:style team.
Verkkokaupalla lisää myyntiä/Maarit fellman:intoo koulutus.
Verkkokaupan markinointi/Sami haltia:anders innovatios.

Mairkkinointi verkossa vuonna 2016. Mainoksia löytyy aivan jokaiselta sivulta.
Ihmiset joutuvat suodatamaan hyvin paljon somessa.
Älkää tehkö mainontaa keskeytävästi. Outbound vs. Inbound

Outbound:Kylmäsoitot."roskaposti"
Inbound: Puhutelaan kuulijalle oikealla viestillä, oikeassa paikassa ja hänen omasta tahdostaan.
Verkkomarkkinoinnin menestyksen avaimet. Auta oikeita ihmisiä löytämään kauppasi:esim ulkoiset linkkit, Suositelut, ym, some. Tee ostoskokemuksesta sujuva:konervsio optimointi (CRO). Jälkimarkinointi. Analysoi. Tee uudestaan entistä paremmin.
Inbound sykli:kiinostavat sisällöt, seo ja sem, some, ulkoiset linkit. Sujuva käytetävyys, ohjaa konversioon, myy lisää kallimpaa, kerää kontaktilistaa, saa vierailijat palaamaan. Pyydä palautetta, kannusta osallistumaan. Mittaa konversioastetta. Vertaa liikenteen lähteitä. Seuraa hakukonenäkyvyyttä. Vertaa sisältöjen suosiota. Vertaile some kanavia.

Erotu verkkokaupassa omalla tyylillä/Samuli lindgren/jumppahullu.
Omia näkemyksiä. Persoonallista näkyvyytä:tuo esille sinua.
Koukuta asiakkaat. Tuo persoonallisuutta kauppaan: sinä tiedät tuotteistasi parhaiten. Oma tyyli. Tuo esiin ajankohtaisia tuoteita. Asikaspalvelu:ole muistettava ole rehellinen:jos tilauksessa on ongelmia niin kerro siitä rehellisesti. Mieti viestejä. Myydä voi myös palveluita. Mieleenpainuvia verkkokauppa ostoksia. Hyvin mukava ja huumorintajuinen henkilö XD
Verkkokauppa kasvun mootorina/Liisa idänpään-heikkilä/nanso.

Nanso avattiin 2012.
Syksyllä 2015 verkkokaupaan jäi brädeistä vain nanso.
Tuotteita n. 500 kpl.
Myynti n. 15% koko omasta vähittäismyynistä.
Tällä hetkellä toimituksia ainostaan kotimaahan.
Back to work uuta syksyyn. Haasteita ja mahdolisuuksia.
Verkkokauppa alusta:seo haastavaa. Pienet resurssit:verkkokauppa toimii hyvin yrittäjämäisesti. Uuden alustan myötä:kansainvälistyminen. Markkinointi:uutiskirje 1-2 krt/vko.
Some 3-5 postausta/vko.
Bannerimainobta vekossa jatkuvaa, google adwords mainonta jatkuvaa. Myydään ainostaan
naisten vaateita.

Verkostoituminen verkkokaupassa/Hanna riita-pajunen/onemanband.
Dare to of different OMB.
Tampereen ja turun keskustassa.
Ensimäinen liike avattu 2012 tampereella.
Verkostoutimen merkkien kanssa. Miten löytää kiinostavan ja kovoja merkkejä.
Linkkejä toisiin kaupoihin joita käyttämme.
Yksin on vaikea mennä eteen päin mutta vaikeampaa on löytää semmoinen jonka kanssa voi verkostoitua. Viestintä on muutunut kasvotomaksi. Verkkokauppa pitää olla taipuisa. Vain suomalaisia merkkejä.
Kulttuuriälyllä enemmän euroja/Tino singh/markkinointiviestinnän at.
Kulttuuriäly:kyky tunnista ja ymmärtää toiselta kultuurista olevia arvoja. Väestön ikääntyminen, Matkailun lisääntyminen. Huoltosuhde ja ennuste 2012-2050. Mihin kaikkien tämä vaikutaa omasta organissoinissa. Suomalaiset yritykset jäävät muiden jalkoihin nettikaupassa. Kyse on matalasta kultuuriälystä. Vinkki 1 puhu ostajan kieltä:Käänös vs. lokalisointi.




KIITOS ANNIKALLE JA NIINALLE MAHTAVASTA JA ERINOMAISESTA PÄIVÄSTÄ!!!!!!!!!!










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti